dilluns 4 de febrer de 2008, 15:49:17
CUADERN
|
892 visites
Sant Feliu de Pallerols serà avui el punt de partida del nostre recorregut. Aquesta bonica i bucòlica població garrotxina, a nivell paisatgístic, és ubicada en una zona de transició entre la veïna comarca de la Selva i els típics panorames de la també veïna Vall d’en Bas. Està encerclada de grans muntanyes properes al Collsacabra, però en canvi també mostra el característic verd de les sempre afables praderies.
Començarem a caminar cap a la gran casa de la Fàbrega, avui utilitzada per a turisme rural. És en aquest punt quan començarem a pujar buscant les primeres alçades, les quals, ja a prop del mas Riubrugent, ens obsequiaran amb les primeres panoràmiques damunt de la plana i el llunyà Pirineu. L’aspecte d’aquesta gran casa, malgrat l’abandó que avui presenta, dona a entendre que va tenir un passat esplendorós.
Ja una miqueta més endavant arribarem fins a l’amagat coll d’Uria. Aquest coll, mperceptible des de molts punts, és el punt d’entrada a les meravelloses fagedes i castanyedes que ja no ens abandonaran fins a les rodalies del santuari de la Salut.
El camí comença a pujar de valent i resta amagat, en alguns punts, sota un dens tou de fullaraca. Ja a les parts més altes de la muntanya el bosc dóna pas a extenses praderies, les quals permeten albirar panorames ja més dilatats. Enmig d’aquest prats, s’hi troba la petita cubeta, darrerament seca, que contenia les aigües del diminut estany del Coll.
Seguint una mica més endavant, s’arriba ràpidament a les envistes del Santuari de la Salut. Les primeres notícies daten del segle XVII, quan Joan Carbonés, senyor d’un mas encara existent, col·locà una imatge de la Verge del Rosari en una balma sota l’anomenat roc de Claparols. El 1809 l’exèrcit francès profanà el santuari, ja que la zona fou escenari d’una violenta contesa entre les forces del Baró d’Eroles i les del general francès Lamarque que es batien en retirada des de Roda de Ter.
Ha arribat el moment de començar a fer camí cap a Rupit. Primerament, passarem
Després d’una curta baixada, s’arriba fins al pont del Papalló i a continuació fins a les cases de la Devesa.
Rupit ja és molt a prop, però abans tindrem l’ocasió de contemplar la gran masia del Corriol, la qual és plena d’història i on es conserva l’espasa del general carlí Savalls. Poc després, apareixeran les primeres cases de la població de destí. Una curta passejada pels sempre encantadors carrers de Rupit, posarà el punt i final al recorregut d’avui.
Temps Acumulat Altitud
| Sant Feliu de Pallerols | ------- | --------- | | 470 | |||||||||||||||||||
| Mas Riubrugent | 40’ | 40' | 615 | ||||||||||||||||||||
| Coll d’Uria | 15' | 55' | 685 | ||||||||||||||||||||
| L’estany del Coll | 80' | 2h 15' | 1015 | ||||||||||||||||||||
| Santuari de la Mare de Déu de la Salut | 30' | 2h 45' | 1030 | ||||||||||||||||||||
| Collet de l’Arç | 15' | 3h | 1065 | ||||||||||||||||||||
| Pont del Papalló | 45' | 3h 45’ | 980 | ||||||||||||||||||||
| La Devesa | 10' | 3h 55' | 995 | ||||||||||||||||||||
| El Corriol | 35' | 4h 30' | 935 | ||||||||||||||||||||
| Rupit | 20' | 4h 50' | 840 |
Afegir nou comentari